Dear diary, April 24. 1915

Am insistat sa scriu macar 2 cuvinte despre ziua asta, ca sa nu trec peste ea fara sa imi aduc aminte.

Nici nu stiu cum poti uita. Oare poti?

Atata sange si poti uita?

Acum 93 de ani…stramosii mei au fost alungati in desert pentru a muri. Cei care nu au avut onoarea sa moara cu un peisaj exotic au pierit macelariti cu sabii. Stramoasele mele gravide si-au vazut pruncii scosi pe sabie din propriile pantece, altele au fost arse in timp ce erau obligate sa danseze pe muzica imperiului Otoman.

De ce?

Pentru ca nu am vrut sa renuntam la noi, la religia noastra, la mandria noastra, la tara noastra.

Ce solutii sunt?

Ori ii omoram ori ii gonim de pe propriul teritoriu.

Deciziile au fost luate. Amandoua.

Dupa 93 de ani, ranile noastre nu s-au inchis, pata de sange este inca proaspata pe mainile voastre si va ramane, pentru ca noi nu suntem un popor care va da vreodat uitarii masacrul din 1915.

Ce putem face? Sa va cerem sa omorati 1.5 mil de oameni? Nu.

Tot ce vrem este sa va recunoasteti vina, sa va acceptati gresala, sa cereti sa fiti iertati.

Este chiar greu?

Nu sunt genul de om care sa cear razbunare, nu, tot ce vreau este ca totul sa ajunga la pace, iar cu fugitul nu vom ajunge.

4 thoughts on “Dear diary, April 24. 1915

  1. Din pacate este mult mai usor sa negi decat sa-ti asumi raspunderea pentru faptele tale. Oameni de acest gen sunt demni de mila noastra.

  2. Respect memoria celor ce au luptat pentru tara lor si pentru libertate! Asa cum imi exprim solidaritatea fata de tentativele de eliberare din Basarabia, asemenea cum cinstesc memoria luptatorilor din rezistenta antincomunista din Romania (vezi http://www.scribd.com/doc/7118648/IG ), in acelasi mod in care cinstesc memoria celor din familia mea care au fost suprimati de catre regimul de trista amintire, vreau sa imi arat respectul si fata de stramosii tai ce au pierit in urma genocidului comis de turci!

Leave a Reply

